Isnin, 1 Januari 2018

SELAMAT TAHUN BARU 2018



Info PUSAKA: Beberapa pesanan daripada Allah s.w.t. di dalam al-Quran tentang TAHUN.


“Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati mereka itu setamak-tamak manusia kepada hidup (yang lanjut masanya) dan (lobanya mereka kepada hidup itu) melebihi loba orang-orang kafir musyrik. Tiap-tiap seorang dari mereka suka kiranya dia boleh hidup seribu TAHUN, padahal umur panjang yang demikian, tidak akan dapat melepaskannya dari azab (yang disediakan oleh Allah) dan (ingatlah), Allah sentiasa melihat akan apa yang mereka lakukan.” 
– surah al-Baqarah (96)

“Dan (patutkah) mereka (berdegil) tidak mahu memperhatikan, bahawa mereka dicuba (dengan berbagai-bagai bencana) pada tiap-tiap TAHUN, sekali atau dua kali; kemudian mereka tidak juga bertaubat dan tidak pula mereka mahu beringat (dan insaf)? 
– surah at-Tauba (126)

“Dan mereka meminta kepadamu (wahai Muhammad) menyegerakan kedatangan azab, padahal Allah tidak sekali-kali akan memungkiri janjiNya dan (katakanlah kepada mereka): Sesungguhnya satu hari dari hari-hari azab di sisi Tuhanmu adalah menyamai seribu TAHUN dari yang kamu hitung. 
– surah al-Hajj (47)

Semoga menjadi peringatan dan semoga Allah merahmati dan memberkati hidup kita sepanjang tahun 2018 ini dan tahun-tahun seterusnya…


SELAMAT TAHUN BARU 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan